torsdag 17 september 2009

En kväll på slottet














Förra veckan var jag på konferens i Toulouse. Det var inte igår jag var på jobbresa och även om jag var där med 2 av mina "inte-så balla" chefer så var det superkul! Toulouse är en trevlig stad och middagen på Hotel de Ville, som egentligen är ett gammalt sjukhus, var alldeles fantastisk. Fantastisk mat och musikunderhållning. Jag försökte även turista lite, även om schemat var späckat, och sträckte mig tom så långt så att jag trots mina djurrättsliga principer och psykosomatiska kräkningsreflexer åt gåslever.














På tal om mat så är det poppis med olika typer av grytor. Dem kan man även köpa med sig hem. Kolla korvarna på toppen. Håller sig i flera månader.....

3 kommentarer:

Karin sa...

Konserverad korv med tillhörande gryta, disgusting! Värre än Bullens tror jag.

Johanna Wong sa...

En helg på slottet...åh, det låter härligt! Hade du finklänningen och pärlhalsbandet med på resan, eller de inte-så-balla kollegerna var inga man gärna ville dressa upp sig för?!

Undrar bara: hur klarade Henrik nedräkningen och laddningen inför LOPPET ensam med barnen? Kommer detta ha ngn inverkan på resultatet i dag (lördag)? Vi väntar med spänning på resultatet...

Kram!

Familjen Ringdahl sa...

Har lagt in Live-länk till dig! De verkar springa i ganska samlad trupp nu när halva sträckan är avklarad men det är väl nu krampen börjar komma!

Finklänning och halsband var det!! Massa mkt balla business-typer att imponea på! ;))