måndag 12 januari 2009

Mammaledig!














Efter en lång julledighet är jag idag tillbaka.....till mammaledighet! Hade nästan glömt hur det var men idag har jag återupplevt alla gamla minnen. Gick upp tidigt och fixade frukost till man och barn och tog sedan emot hantverkarna som skulle fixa vår torktumlare som fått kortslutning. Min man är förvisso numera fastighetsskötare i samfälligheten och väldigt händig (och muskulös som framgår av Stångbackabloggen) men just kortslutna torktumlare kunde han inte fixa! Tog sedan med mig barnen bort till dagis där Maja lämnades av medan jag och Kalle tog bussen ner till stan för att fixa några ärenden och äta lunch. På vägen hem tog vi en tur inom Netto där vi mötte 3 andra hemmamammor. Köpte mjölk, smör och en batteriladdare. Stod länge och höll i en symaskin för 349 spänn men beslöt att låta bli. När vi hämtat upp Maja bar det av hemåt för mellanmål som också blev en Maja-favorit i repris: smoothie. Nu ska vi testa torktumlaren och göra köttfärssås och spaghetti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

om jag någon gång blir mamma hoppas jag att jag har iaf hälften av din energi! Puss lilsis

Anonym sa...

Fast jag kör ju inte 2 innebandyträningar, 3 gympass, 2 simningar och 5 joggingturer som du precis.....