måndag 15 juni 2009

I karantän














Jaha, här ligger Kalle och jag och slappar framför TVn i Barnsjukhuset isolercell! Igår natt sov Henrik här. Med jämna mellanrum haltar Kalle, på sin inlindade fot (haltningen är dock bara tillfällig, foten är helt Ok förutom att det sitter en plastslang i den), bort till dörren och pekar att han vill ut. Vem vill inte det? Kalles feber i helgen visade sig bero på något annat är halsfluss, öroninflammation eller urinvägsinfektion som man i vanliga fall drabbas av, och nu är vi alltså inlagda på Barnkliniken för utredning. Man undrar ju lite vad de misstänker? Svininfluensa? Vi var ju faktiskt i Spanien men det låter lite långsökt. Hur som helst så får Kalle ett super-duper-antibiotikum rätt in i blodet och nu i kväll är han faktiskt ganska pigg. Tyvärr verkar inte det hjälpa utan de onda sjukvårdarna verkar ha bestämt sig att vi ska stanna här tills de har kommit på varför han är sjuk! Jag tycker ju egentligen att det är bra men vi börjar få lite cellskräck....


















Annars finns det ju många fördelar med att bo i landstingets regi. Kläderna till exempel. Verkar vara mest mammor som bor över på den här avdelningen eller så håller landstinget på att introducera ett nytt mode med kort nattsärk med trekvarts-ärm för män. En annan sak är ju maten. Det slog mig dock vid frukosten att mammor får fina mackor och barn får fula. Obegripligt! Gissa vem som fick äta den fula??

4 kommentarer:

Karin sa...

Blogginlägget är coolt á la Ulliz, själv skulle jag vara helhispig! Vi får hoppas att det stora Universitetssjukhuset kan reda ut vad som fattas pågen & att Kalle snart kryar på sig! Vilka symtom har han förutom feber? Finns det inga misstankar åt något specifikt håll vad det kan vara? Jag antar att det finns specifik provtagning för svininfluensan? Appendicit? Tarmparasit? Spik i foten? Nej, jag vet inte. Kraaaam!

Johanna Wong sa...

Oj då, vad trist att ligga i isolering. Det har man ju själv gjort tillsammans med sonen en gång i tiden... Ni råkar inte ligga i dubbelrummet? Det blev min räddning eftersom jag delade med en tjej från "Hip-hip"-gänget. Rena cirkusen och jag har sällan haft roligare! Fast det är klart - ni vet ju inte vad som fattas lille kalle. Hoppas i allafall att ni släpps ut snart och inte blir knäppa av ensamheten på kuppen!

kram och krya på er!

AnnaO sa...

OJ, har ni isolerat Kalle, hoppas ni snart vet vad det det är och att han släpps fri igen! Men han ser ganska gald ut på bilderna i alla fall, Henrik verkar också nöjd i sin miniklänning, förstår inte riktigt varför!!!

Kram och krya på dig Kalle

Familjen Ringdahl sa...

Tja, som du säkert läst Karin så är det ju si och så med vad det stora universitetssjukhuset klarar av. Jag var givetvis inte så lugn när han var som sjukast men han svarade ju väldigt snabbt på behandlingen så då känns det ju bättre. Han hade inte direkt några andra symtom än väldigt hög feber. Och så ett CRP-snabbsänka på 311 som var orsaken till att han blev inlagd och fick antibiotikadropp direkt. Tyvärr fick vi inga Hipp-Hipp-are utan fick roa oss själva....