lördag 21 november 2009

Nu är det jul...












































...åtminstone på Vellingeblomman dit barnen och jag begav oss idag när pappa-Henrik låg hemma och var sjuk. Vi skulle egentligen åkt till Bromölla och besökt klanen Strand-Holmqvist men för andra gången i rad blev någon sjuk och vi fick ställa in! Jag hade inte direkt tänkt köpa några julsaker utan mest titta på alla djur, åsnor och kaniner och vandande pinnar och så älgen förstås ;), men man dras ju så lätt med i julstämningen. Det blev en luciatåg-ljusstake, en tovad tomte, en hel massa hyacintlökar och lite annat smått och gott. Jag är nu redo för julen! I veckan köpte jag dessutom en färdig pepparkakshus-sats på Netto. Vis av förra årets skeva modell, som i och för sig gjorde sig bra här bland fuskbyggena på Annehem, men tom Maja tyckte att det såg lite snett ut.

1 kommentar:

jul i Götet sa...

Gött, jag hade första glöggfesten i torsdags, pyntet e uppe, första julklappen inhandlades för typ 3 veckor sen å nya julmixlistan e klar på spotify! JUL 2009 vi e redo!!! Ps Andreas undrar om älgen går att ha på vår balkong och meddelade därefter att han skulle ha en hel skog av granar hemma i år i vår första jul ihop i vårt casa:)