torsdag 3 december 2009

Hasse 60!!















I helgen var vi i Värmland för att fira Henriks farbror Hasse som fyllde 60. Hans familj hade ordnat ett överraskningskalas för hela släkten och en hel del vänner. Han anade verkligen ingenting - kul!! Vad som också är kul är att Hasse är square dance caller! Och dessutom en mycket duktig sådan som turnerar runt i USA och lär folk att dansa. Givetvis blev det dans på festen och Hasse är säkert duktig, det tvivlar jag inte på, men "min dansgrupp" som bestod av svärfar (som helt klart var den som fattade galoppen bäst) några hundfanatiker och Hasses dansbandskollega (ja, han har även spelat i ett dansband) lyckades han definitivt inte lära upp! Jag har vaga minnen av att jag faktiskt gick en square dance-kurs när jag bodde i USA men minnena av några rörelsemönster finns det då inget kvar av.
Barnen var överlyckliga att träffa farmor och farfar men framförall faster Helena igen! Tyvärr fick Johan förhinder att följa med - något som barnen tyckte var superbra då de fick ha henne alldeles för sig själva!

4 kommentarer:

sara sa...

whoho! Vilket drag! och vilken koncentration! Jag ser då fram emot en lektion i fyrkantsdans på bardisangränden snarast. Jag ser även en smäcker klänning som jag, om jag inte misstar mig, själv stått och fingrat sådär drömskt på. Himla snygg du är minsann!

Karin sa...

Minns du när du & jag var på square dance i NYC? Det var tider det. Har dock för mig att de fuskade & körde lite Macarena mitt i alltihopa.

Ulrika sa...

Klänningen är för liten så du kan få den Sara! Var helt säker på att den skulle spricka under kvällen men den höll.....

Ja, klart att jag minns, men var det square dance!? Jag fick för mig att det var line dance och när jag nämnde det för squaredance-fanatikerna på festen fnös de och sa iskallt: "line dance, det är ju som aerobics" Betydande skillnad på deras coolhets-skala! Lite inlägg av Macarena minns jag också men jag uppfattade det mer som ett mellanspel för att vi idioter skulle känna att vi kunde något! ;)

Anonym sa...

Oj, sicket party! Världens bästa syskonbarn kan man ju bara inte säga nej till, så mysigt att se er och få dansa lite! Snart är det jul o då ses vi ju igen, krama stjärngossen och pepparkaksgrisen från mig.
/kramar från faster Ena o Johan