torsdag 15 oktober 2009

Brott och straff?














Kalle är elak mot de andra barnen på dagis, sa fröken för andra dagen i rad idag! Han drar av mössorna på dem och springer iväg. Dessutom tar han de andra barnens leksaker, slår och nyper dem och vägrar att säga förlåt. Som om det inte räckte säger han "bajs" hela tiden när de ska äta lunch och han säger också att barnen på dagis OCH hans mamma och pappa är dumma! Ska i ärlighetens namn inte säga att detta kom som en total chock för mig men jag hade ändå hoppats på att han betedde sig något bättre borta än hemma! Tips på uppfostringsmetoder med lämplig straffskala tas tacksamt emot!

6 kommentarer:

sara sa...

med reservaton för partiskhet tror jag att kalle kommer att bli en väldigt framgångsrik ung man en dag. finurlighet och lite rebell-anda är ju det så rätt i tiden.

helena sa...

Jag skrattar som 17 när jag läser detta. Tycker ju att Kalle, som sin syster, är världens mest välartade unge. Så att han visar detta tycker jag känns lite gött ändå, om du tillåter..hehe.

Fam Nordfeldt (Anja, Johan, Oscar & Axel) sa...

Berätta för Kalle att brottet "säga bajs hela tiden under lunchen medför fängelse i minst två månader. Det borde avskräcka honom!!!Eller?

AnnaO sa...

Fråga inte mig i alla fall. Petter har precis slutat säga bajs efter att i drygt ett års tid sagt bajs minst 30 ggr per dag (bajsmamma, bajspappa och bajsolle hörde till de vanligaste bajskombinationerna). Jag testade jag precis allt, t ex klistermärken på kylskåpet som försvann ett efter ett för varje "bajs" han sa och när alla var borta skulle det inte bli något lördagsgodis. Funkade förstås inte för han gjorde ju slut på klistermärkena redan första dagen och sedan när det väl var lördag så fick han ju godis ändå. Så mycket för det här med att vara konsekvent!

Familjen Ringdahl sa...

I helgen har Kalle faktiskt mest sagt; Kalle bäst! istället för bajs. Det kommer sig av att hans pappa nu kommit hem från alla sina resor och "tagit tag" i uppfostringen som enligt honom totalt kommer av sig så fort han är borta, vilket har blvit ganska ofta den senatse tiden. Hans uppfostringsstrategi (?) har av någon anledning gått ut på att drilla det stackars barnet att säga "pappa är bäst" men någonstans på vägen blev det fel. Vet inte om detta är bra eller dåligt men å andra sidan blir man väl ingen Zlatan om man inte tror på sig själv!?

Lisa-Fisa fd. störunge sa...

nästan så uniformen får åka med på nästa besök så badcop gudmor får honom på banan, eller förresten låt honom busa av sig nu så slipper ni de kanske sen, bajs e ju faktiskt rätt kul, fråga bara morfar:))