torsdag 29 oktober 2009

Happy Halloween!































Idag var det höstfest på dagis! Barnen på Majas avdelning skulle klä ut sig och på Kalles avdelning sa de att om någon gärna ville klä ut sig gick det bra men man fick inte vara för läskig för då kunde de små barnen bli rädda! För Kalle var detta inga problem. Han klädde ut sig till djävulen - helt i linje med hur han uppträder en normal dag på dagis!














Efter förra årets fest då Maja var spöke och alla andra tjejer var pinsessor valde Maja nu att vara någonting mitt emellan häxa och prinsessa. En disco-häxa som hon kallade det. Det verkar dock som hennes utstyrsel förra året inspirerat de andra barnen att dra sig åt det fula och läskiga hållet för i år fanns minsann bara en prinsessa.



























Även de tuffa behöver en snuttefilt......

3 kommentarer:

sara sa...

Nehe-e-du Maja, jag vågar nog aldrig hämta er på dagis! Det ser väldigt farligt ut!

Fast du var iallafall den finaste discohäxan, det vill jag ocksa vara om jag ska på halloweenfest nu! bamsekramar från Saran

La vida en Madrid! sa...

För det första, har någon mer än jag noterat att Maja är mer eller mindre en kopia av sin kära moster Lisa på den översta bilden? För övrigt gillar jag kostymerna skarpt, men undrar hur länge minidjävulens horn fick sitta kvar?? Glad Halloween OCH trevlig allahelgonahelg! Besos y abrazos de Madrid.

Familjen Ringdahl sa...

Hornen satt faktiskt på ganska mycket under dagen enligt dagispersonalen. Däremot verkade han inte gilla sina långkalsonger för de hade han vid flera tillfällen försökt ta av. Några sådana tendenser har han inte visat tidigare men även en streakare måste ju någon gång göra debut.