tisdag 20 oktober 2009

S - som i Sara

... och Super nanny men också snäll, snygg, samhällskritisk, sardinätande, och scenvan singer/song writer, söndagskrönikör, superbloggare, student och sommargranne!














Sara är verkligen vår supernanny. Hon kommer hit och passar Kalle och Maja med ett stort leende och oändlig energi och barnen blir alldeles vilda av glädje. Förutom att barnen älskar henne så känns det otroligt lyxigt att ha någon på hemmaplan som man kan ringa när det kniper! Det som imponerar mest är att hon, trots att hon bara är 22, verkar ha stenkoll på hur man har hand om barn. Jag fattar inte det. När Maja föddes hade jag ingen aning och då var jag ändå 33?

1 kommentar:

sara sa...

Herregud så fint, jag blir alldeles generad. Man får akta sig så att mitt huvud inte blir för stort nu. Det är ju förövrigt ingen större konst att passa ungar av denna kvalisort. Igår ville Kalle bara ha pusskalas. Allt kostade i pussar. Och så hittade Maja på en mycket användbar lek som gick ut på att jag skulle leta och sedan hitta dem sovandes i diverse hörn, trappor och dyl. Sötast hittills när de låg där på var sitt trappsteg och låtsassnarkade. Hårt jobb det här som ni förstår, men någon måste ju görat.