fredag 12 februari 2010

VAB och Vinter-OS















Om du är hemma denna veckan så kan jag vara hemma hela nästa vecka om du vill, sa Henrik när Maja fick vattkoppor i veckan. Märkligt, tänkte jag, han brukar ju alltid ha dagarna fullbokade med möten och resor så det brukar inte vara helt lätt för honom att med kort varsel stanna hemma. När jag läste tidiningen i morse så fick jag helt plötsligt förklaringen - Vinter-OS!! Det hade jag helt förträngt! Jag vet inte om det gäller vab-dagar men det finns ju tydligen statistik som visar att kvoten pappor/mammor som tar ut föräldradagar ökar kraftigt under VM, OS och älgjakt. Skulle inte förvåna mig om det gäller vab-dagar också. Är det inte fantastiskt!!!?? I alla fall har jag bättrat på kvinnornas statistik idag då jag varit hemma. Å andra sidan börjar det inte förrän 19 i kväll med backhoppningskval - couldn't care less!!!

För att min käre make inte ska gå i taket helt nu när även vår blogg har feministiska inslag (droppen var annars nådd nu när tom sportkrönikan i Sydsvenskan driver jämställdhetsfrågor- Tack Anja) kan jag också berätta att offret för diskussionen, Maja, är pigg och glad, om än lite prickig!

3 kommentarer:

Johanna Wong sa...

Vilken "tur" att prickarna kom just nu...Så lägligt... För Henik har väl prickt in både det ena och det andra sport-jippot under sin pappaledighet under tidigare år?! Kan det kanske vara han som ordnat smittkällan för att få vattkopperna att bryta ut just nu?

Maja såg pigg ut på bilderna, hoppas Kalle får en mild variant han också, lika bra, så har de haft det. Hoppas ni får mysiga pysseldagar i varma huset i veckan!

Kram från Rosa Familjen som just nu laddar inför frukost vid stranden

Familjen Ringdahl sa...

12/2 Marcel Wong Grattis!
13/2 Helena Jonsson Grattis!
14/2 Anja Pärson Grattis!
15/2 Charlotte Kalla Grattis!
16/2 Helena Jonsson Grattis!
17/2 Emil Jönsson Grattis!
18/2 Helena Jonsson Grattis!
19/2 Charlotte Kalla Grattis!

En långhelg som är värd att fira!

GRATTIS TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA!

Familjen Ringdahl sa...

Så här i efterhand kan man konstatera att maken är en ganska usel tippare!